HotelREST – Ordering System C

HotelREST – Ordering System C

Χρεώσεις δωματίων – Δικαιούμενα

Χρέωση δωματίου

Πατώντας το πλήκτρο με το κρεβάτι στην είσπραξη, εμφανίζονται οι επιλογές για την χρέωση δωματίου.

Αν η παραγγελία έχει ένα δωμάτιο, τότε οι επιλογές που εμφανίζονται είναι:

  • Επιλογή άλλου δωματίου
  • Όλα στο δωμάτιο: [αριθμός δωματίου]

Αν η παραγγελία έχει περισσότερα δωμάτια τότε εμφανίζονται οι επιλογές:

  • Επιλογή άλλου δωματίου. Πάμε στην σελίδα επιλογής δωματίου και επιλέγουμε δωμάτιο στο οποίο θέλουμε να γίνει η χρέωση. Είναι βολικό στην περίπτωση που δεν έχουμε γράψει αρχικά το δωμάτιο στην παραγγελία
  • Κάθε δωμάτιο τα δικά του. Ξεκινά η χρέωση κάθε δωματίου της παραγγελίας σε ξεχωριστό κλείσιμο τραπεζιού. Στο τέλος θα αναφέρεται πόσες διαφορετικές εισπράξεις έχουν καταχωρηθεί (μία για κάθε δωμάτιο)
  • Όλα στο δωμάτιο: [αριθμός δωματίου] . Ακόμη κι αν έχουν γραφτεί σε διαφορετικά δωμάτια, μπορεί ο πελάτης να πει ότι θα τα χρεωθεί όλα αυτός, συνεπώς πατώντας στον αριθμό του δωματίου, θα βγει ένα κλείσιμο τραπεζιού χρεωμένο στο δωμάτιο που επιλέξαμε.

 

Επιλογή δωματίου

 

Η σελίδα εμφανίζεται μέσα από την παραγγελία, από την επιλογή παρέας/δωματίου ή από την είσπραξη όταν επιλεγεί χρέωση δωματίου σε νέο δωμάτιο.

Πληκτρολογούμε τον αριθμό του δωματίου και πατάμε το πλήκτρο ΒΡΕΣ ΔΩΜΑΤΙΟ. Αν το δωμάτιο είναι γεμάτο θα εμφανιστούν τα στοιχεία από την κράτηση.

Αν στο δωμάτιο υπάρχει μόνο μία κράτηση, αυτή είναι επιλεγμένη και εμφανίζεται μπλε.

Αν στο δωμάτιο υπάρχει και άλλη κράτηση, τότε καμιά δεν είναι επιλεγμένη, και εμφανίζονται η μια κάτω από την άλλη. Πρέπει να επιβεβαιώσουμε ποια από τις κρατήσεις είναι η σωστή πατώντας πάνω της και κάνοντας το χρώμα της μπλε.

Αν η κράτηση φεύγει αύριο η ημερομηνία αναχώρησης είναι κίτρινη. Αν φεύγει σήμερα είναι κόκκινη. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στους πελάτες που αναχωρούν σήμερα ή αύριο και ειδικά να καταχωρούμε αμέσως μετά την έξοδό τους από το τμήμα, την είσπραξη της παραγγελίας τους.

Αν στον πελάτη πρέπει να ξεχρεώσουμε δικαιούμενο γεύμα, τότε πατάμε το πλήκτρο ΔΙΚΑΙΟΥΜΕΝΟ

 

Δικαιούμενα γεύματα

Στην σελίδα επιλογής δικαιούμενου γεύματος επιλέγουμε πόσα άτομα από το δωμάτιο θα ξεχρεώσουμε. Στην σελίδα εμφανίζονται όλα τα δικαιούμενα γεύματα που μπορεί να καταναλώσει ο πελάτης σήμερα. Για ευκολία μπορούμε να κλειδώσουμε σε πρωινά, μεσημεριανά ή βραδινά μόνο γεύματα πατώντας τις τρεις τελείες πάνω δεξιά, έτσι ώστε να μην πατήσουμε από λάθος σε άλλη στήλη από αυτή που πρέπει. Στην σελίδα εμφανίζεται και η τελευταία φορά που ο πελάτης ξεχρεώθηκε ένα γεύμα, την ώρα και το τι γεύμα, πόσα άτομα και σε ποιο τμήμα.

Για να ξεχρεώσουμε ένα δικαιούμενο, πατάμε στον αριθμό των ατόμων που έχουμε στο τραπέζι (1 έως όσα άτομα έχει η κράτηση)

Πατώντας το κουμπί με το ιστορικό ρολόι, εμφανίζεται η λίστα με το πότε, που, πόσα και τι γεύματα έχουν ξεχρεωθεί για τον πελάτη.

Πατώντας το κουμπί με την ημερομηνία μπορούμε να δούμε για κάθε ημερομηνία πόσα γεύματα έχει καταναλώσει και πόσα του υπολείπονται.

Αν θέλουμε να διαγράψουμε μια προηγούμενη καταχώρησή μας λόγω λάθους, τότε επιλέγουμε τον αριθμό μηδέν (0) στο αντίστοιχο γεύμα. Αυτό θα σβήσει την τελευταία καταχώρηση που κάναμε και ο πελάτης θα εμφανιστεί ότι μπορεί να καταναλώσει όσα γεύματα ορίζονται από την κράτηση.

 

Κατάσταση δικαιουμένων κράτησης

Πατώντας στο κουμπί που δείχνει την ημερομηνία στην σελίδα των δικαιουμένων εμφανίζεται η κατάσταση δικαιουμένων γευμάτων της κράτησης. Για κάθε ημερομηνία εμφανίζονται τα γεύματα που υπολείπονται και σε παρένθεση το πόσα γεύματα δικαιούται η κράτηση και πόσα έχει καταναλώσει. Όσα έχουν αναλωθεί, εμφανίζονται με γκρι χρώμα, όσα υπολείπονται με λευκό.

Αν υπάρχει θέμα με τον πελάτη, ειδικά την ημέρα της αναχώρησής του, και παράπονο ότι δεν έχει καταναλώσει κάποιο δικαιούμενό του και απαιτεί να το αναλώσει τώρα, μπορούμε να επιλέξουμε την ημερομηνία και μετά να επιλέξουμε να αναλώσουμε τον αριθμό των γευμάτων που δεν έχουν ακόμη αναλωθεί.

Είναι καλό να ελέγχουμε την τελευταία φορά που έφαγε ο πελάτης το δικαιούμενό του. Αυτό μπορεί να “τσακώσει” πελάτες που πήγαν σε 2 εστιατόρια να αναλώσουν το δικαιούμενο και για να ελέγξουμε αν το δικαιούμενό τους έχει ξεχρεωθεί από το τάμπλετ στην είσοδο του τμήματος.

 

Έλεγχος δικαιουμένων στην είσοδο

Η διαδικασία προσομοιάζει την παραδοσιακή λίστα με τα δικαιούμενα στις εισόδους των τμημάτων όπου καταναλώνονται τέτοια γεύματα. Για να εισέλθουμε πατάμε από την κεντρική οθόνη τις τρεις τελείες πάνω δεξιά και μετά την επιλογή Δικαιούμενα.

Με την είσοδο, η σελίδα θα τραβήξει από τον σέρβερ την λίστα με τα δικαιούμενα που μπορούν να αναλωθούν σήμερα από το τμήμα. Σε περίπτωση που θέλουμε να ανανεώσουμε την λίστα πατάμε το πλήκτρο με τα κυκλικά βέλη πάνω δεξιά. Όταν τα βέλη σταματήσουν να κινούνται, η λίστα έχει ανανεωθεί.

Με το πλήκτρο με τις τρεις τελείες πάνω δεξιά κλειδώνουμε σε ένα γεύμα (Πρωινό, μεσημεριανό ή βραδινό). Όταν κλειδώσουμε, τότε στην λίστα εμφανίζονται κουμπιά με αριθμούς σε κάθε δωμάτιο που δικαιούται να φάει ακόμη από το γεύμα αυτό. Πατώντας πάνω στον αριθμό των ατόμων που βλέπουμε ότι ήρθαν να φάνε, ξεχρεώνουμε τόσα δικαιούμενα από το γεύμα. Αν τα ξεχρεώσαμε όλα τότε τα κουμπιά κρύβονται και η κράτηση γίνεται πράσινη. Αν αφήσουμε κάποια, τότε τα κουμπιά μειώνονται σε αυτά που υπολείπονται και η κράτηση γίνεται λαδί.

 

Αναφορά δικαιουμένων

Για την επιλογή του δωματίου μπορούμε:

  • Να σκρολάρουμε την λίστα των δωματίων πάνω-κάτω
  • Να πληκτρολογήσουμε τον αριθμό και να πατήσουμε το ΕΥΡΕΣΗ
  • Να επιλέξουμε το Block και από την λίστα το δωμάτιο
  • Να επιλέξουμε τον όροφο και μετά το δωμάτιο

Πατώντας το πλήκτρο με τις στατιστικές μπάρες πάνω δεξιά, εμφανίζεται μια αναφορά δικαιουμένων γευμάτων. Αρχικά τα γεύματα που απομένουν να αναλωθούν, το σύνολο, το πόσα φαγώθηκαν και αναφορά ανά τμήμα για το πόσα αναλώθηκαν στο κάθε ένα, και το σύνολο των δικαιουμένων ανά block ξενοδοχείου.

Η αναφορά είναι χρήσιμη τόσο για τους υπεύθυνους της σάλας, όσο και για την κουζίνα, για να γνωρίζει πόσα άτομα έχει να περιμένει ακόμη.